Učešće Instituta za jezik na konferenciji „Maternji jezik i višejezičnost kao ključ razumijevanja“, 19–20. 11. 2016. u Stockholmu
U Stockholmu je 19. i 20. novembra 2016. godine održana dvodnevna konferencija o maternjem jeziku pod nazivom „Maternji jezik i višejezičnost kao ključ razumijevanja“. Pokrovitelj Konferencije bila je trezvenjačka organizacija NBV, a Konferenciju je organizirao Savez bosanskohercegovačkih udruženja u Švedskoj u saradnji s Islamskom zajednicom Bošnjaka u Švedskoj, Bosanskohercegovačko-švedskim savezom žena u Švedskoj i Bosanskohercegovačkim savezom žena u Švedskoj kao članicama NBV-a.
Podršku u organiziranju Konferencije pružili su Ambasada Bosne i Hercegovine u Švedskoj, Institut za jezik Univerziteta u Sarajevu i APU mreža (neprofitna organizacija bh. građana koja okuplja ljude i organizacije koji zajedno doprinose pozitivnom razvoju između Bosne i Hercegovine i Švedske).
Na Konferenciji su, uz bosanskohercegovačke organizacije iz Švedske, Norveške i Danske, sudjelovali predstavnici bosanskohercegovačkih i švedskih institucija, po čemu je ovaj događaj jedinstven i posebno važan, jer se pitanje očuvanja i izučavanja maternjeg jezika prvi put tretira kroz novi pristup zasnovan na zajedničkom, planskom i koordiniranom radu.
Prisustvo i aktivno učešće na Konferenciji predstavnika državnih ministarstava iz Bosne i Hercegovine – Ministarstva civilnih poslova BiH, Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH te Ministarstva vanjskih poslova BiH – pokazuje veliki iskorak u odnosu na dosadašnju praksu i predstavlja značajan doprinos u povezivanju i jačanju veza između bosanskohercegovačkih organizacija u Skandinaviji s njihovom matičnom zemljom.
Na Konferenciji je prikazana analiza dosadašnjeg stanja u oblasti izučavanja maternjeg jezika u Švedskoj te su razmatrani strateški i operativni pravci budućeg djelovanja. Predstavnici Instituta za jezik u Švedskoj su prezentirali rezultate istraživanja značaja učenja maternjeg jezika među različitim manjinskim zajednicama u Švedskoj. Zaključak tog istraživanja jeste da učenici koji nisu pohađali nastavu maternjeg jezika i ne poznaju jezik svoje zemlje porijekla imaju slabije rezultate u redovnoj nastavi na švedskom jeziku, navodeći i druge negativne posljedice koje iz toga proizlaze.
Više o Konferenciji na FB stranici BHRF – Savez bh. udruženja u Švedskoj